Lilypie First Birthday tickers

onsdag 26 oktober 2011

Bio

Idag har jag o lillskrutten varit på barnvagnsbio. Inte första gången och inte sista. FIlmen som visades idag hette "en dag" och var bra, men inte lika bra som jag förväntat mig. Det var ett sorgligt slut också och jag vill gärna ha happy endings på romantiska filmer. Men helt klart sevärd.

Det var många barn och många barnvagnar i foajen. Så ajg sprang snabbt in och tog en plats till oss och en från mammagruppen. Med små som gärna utforskar vill man helst sitta längst fram så amn kan ha lite leksaker på golvet. Eftersom de inte skulle ha någon paus (vill ha paus!) så värmde jag Elliots mat direkt o försökte ge honom. Halva burken fick han i sig men han var lite gnällig. Trött såklart. Han hade ju somna i bilen på väg in men vägrat somna om när jag lyfte över honom i vagnen. Men det fick bli lite mys med snutten i mammas knä en stund o sen fick han hoppa ner i baby björn selen o så stod jag o gungade honom till sömns. Sen sov han där på min mage en stund. Lite lek och sen var filmen slut.

Precis när vi skulle gå tänkte jag byta på honom, på den tiden det tog för mig att hämta en ny blöja så hade hans blöja läckt igenom. Inga reservbyxor så det fick gå ändå. De åkte av när vi kom hem och han lyckats kräka ner dem också. Så nu är tredje paret byxor för idag på, det första hällde han vatten på vid frukosten. Det blir mycket tvätt med småttingar. tur man har egen tvättstuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar