Lilypie First Birthday tickers

måndag 17 oktober 2011

Två gånger, en dålig ovana

Det här är andra gången Elliot gör såhär. Så det måste ha blivit hans nya dåliga ovana. På natten sover han väldigt oroligt, vaknar till och snackar, gnäller etc. Man tar upp honom o så får han sova i vår säng. Snacket fortsätter och han spjärnar emot mot min mage, nyper mig etc. Tillbaka ner i spjälsängen. Där försöker man vagga och vyssa och det blir tyst o stilla. När man sedan lagt sen igen börjar det hela om. Det fortsätter så tills mamma hinner bli helt galen och frustrerad. Så man bara vill hoppa ut genom fönstret. Då börjar nästa fas, gallskriket. Det skriks så han blir alldeles varm. Då är dety roligtvis något med tänderna. På med bonjela, en alvedon och lite vatten. Efter sittande vaggning (för lägga sig ner o vagga honom det vill han inte) tills hans somnar kan jag försiktigt lägga mig ner med honom på armen. Där får jag sova tills han vaknar för välling kl 7.
Inatt var jag därför vaken 01.30 till 03.30. Dock var det mitt eget fel sista halvtimmen då jag hade svårt att somna, hittade ingen bekväm ställning.

Idag är därför hela familjen trötta och gnälliga. Jag har väldigt litet tålamod med Elliot som bara gnäller. men vi har varit iväg o handlat på bauhaus, skruvat ihop två skåp och nu ska vi iväg med en lunchlåda till pappan och sen på öppna förskolan så mamman får vila lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar