Lilypie First Birthday tickers

söndag 23 oktober 2011

Söka jobb

Jaha då var det dags att skriva två jobbansöktningar. Ett till skolinspektionen i Lund och ett på stadsbyggnadskontoret i Malmö. Eftersom notarieavdelningen på domstolsverket inte verkar ha någon empati gällande att utsätta ett litet barn för att bara få bo med en av sina föräldrar hela veckan, inte få bo hemma utan på olika soffor för att mamman ska kunna jobba. Det hade varit så enkelt för dem att bevilja mig en förflyttning, för domstolarna har inget emot det. Visserligen ska jag överklaga men det verkar lönlöst.

Men ett jobb måste jag ju ha så det är väl bara att söka nytt. Söka jobb är det värsta jag vet så man skjuter på det hela tiden. Jag vill ju allra helst jobba på förvaltningsrätten som jag gör nu. För det är otroligt spännande och givande. Men jag inser ju att för Elliots skull kan jag inte fortsätta min anställning i Stockholm när vi har hus här nere i Malmö. Elliot ska väl få träffa sin pappa varje dag och inte bara på helger.

Jag hoppas att jag hittar ett minst lika givande jobb härnere för jag längtar efter att komma ut i arbetslivet igen när Elliot har fått en förskoleplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar