Lilypie First Birthday tickers

tisdag 11 oktober 2011

Jag är ingen kock...

Jag är ingen kock, inte när det gäller barnmat i alla fall. Dagen till ära gjorde jag en köttgryta till min älskade lillprins. Köttfärs, morot, palsternacka och potatis fick puttra i 15 min med vatten så det täckte allt och 2 dl vispgrädde. För det första är det alldeles för löst. Eftersom jag då inte är en kock så kommer jag inte på att jag ska reda av "soppan" till en gryta utan med en hungrig Elliot bredvid tar jag fram mixern.

Elliot skriker, köttgrytan stänker ut ur mixern och mina kläder o halva köksbänkenblir kladdiga. Elliot gillar för det första inte när jag kör mixern (eller nåt annat som låter farligt). Sen att han är hungrig gör inte saken bättre. Men fram med lite soppgryta och det är dags att äta. När ens barn grinar efter varje tugga känns det sådär. Fick tillreda en portion gröt som gick ner o där emellan slank det ner en tugga köttgryta.

Får prova imorrn igen till lunch, förhoppningsvis går den ner då. För smaken var det inget fel på, men konsistensen är mer som soppa än gryta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar