Lilypie First Birthday tickers

fredag 21 oktober 2011

Tidigt Halloweenbus?

Jag börjar tröttna på det här med dålig sömn. Elliot har alltid sovit rätt bra förutom nån enstaka gång då å då. Aldrig två dåliga nätter i rad etc. Men han får ofta sova halva natten hos oss för det är enklast helt enkelt. Men natten till igår hade jag bestämt mig för att nu ska han sova i sin säng. För så småningom får han ju ett eget rum.
Första natten var han vaken från 2-3.30. Först en halvtimme när jag försökte få honom att somna i sin säng, sen provade jag att lyfta över honom för att till slut efter 20 min buffande få honom att somna i sin säng. Vi var rätt trötta igår.

Inatt samma sak. Kl 3.30 vaknade han så jag gick upp för att buffa, efter 15 min för Micke ta över så jag får gå på toa. Då är Elliot klarvaken säger han. Provar att ha honom i våran säng men han bara gnällde och skulle krypa runt. Sen provade jag hans säng igen men det gick inte det heller. Sen fick han tandsalva och en flaska ersättning (han har inte ätit på natten på 2½ månad) och sen tillslut somnade han efter ca 1 timme, kanske 1½, i vår säng. Vi vaknade nu strax före 8. Elliot verkar pigg o glad, jag mindre pigg men dock glad.

Flera barn i mammagruppen som sovit dåligt inatt. Nåt dåligt tidigt halloween bus från deras sida. För så här kan vi nju inte ha det. Hoppas på en toppen natt inatt. Behöver faktiskt få sova en hel natt nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar