Lilypie First Birthday tickers

onsdag 19 oktober 2011

One-piece

One-piece, detta älskade och hatade plagg. Jag är väl en av dem som hatar det. Fast hatar är väl att ta i. En one piece kan vara otroligt gulligt och fint, på små barn. Kanske barn under året. Elliot har ju haft några one-pieces. Å såklart är han urgullig i dem. Men det är bara nåt vi har hemma och myser i. Annars klär vi, eller iaf han upp sig lite mer i tuffa kläder.
Något jag däremot har svårt för är äldre barn, tonåringar o vuxna som går omkring i en onepiece. Visst kanske de är bekväma men då har man kanske kläderna hemma i soffan när man myser. Men att gå på stan i en onepiece är inte hett för fem öre. Visserligen kanske inte det spelar någon roll för dem om de är heta eller inte men bespara oss andra det iaf.

Vad jag skulle komma till egentligen är att idag kör vi myskläder här hemma. Elliot i en onepiece och jag i mjukisar o en svrenska flygvapnet tröja. Men såklart inte hela dagen, men bara nu på morgonen. Idag ska vi nämligen köra till Trelleborg och skriva på ett kontrakt på ett hus åt mina föräldrar. Ska bli roligt att de ska flytta närmare oss.


Bjuder på min lilla one-piece kille idag

1 kommentar: