Lilypie First Birthday tickers

tisdag 4 oktober 2011

Inte riktigt som jag hade tänkt mig

Såg fram emot den här tisdagen. Vi skulle gå på babysång kl 9 o sen vid 10.30 skulle vi träffa lite kompisar och fira kanelbullens dag. Jag såg fram emot att strosa lite i affärer medans Elliot sov efter babysången o sen fika/luncha med vännerna och Elliots kompisar. Men icke.

Inatt vid 3 vaknade Elliot. Blev blöjbyte eftersom han var dålig i magen. Han somnade om snabbt för att vakna igen vid 5 när det var dags att byta på honom igen, stackaren! Han har ju inte bajsat på natten sen han var riktigt liten. Vid 5 hade han svårt att komma till ro så för att inte störa pappa gick vi upp å åt välling i soffan och Elliot somnade nästan så då gick vi o la oss igen. Han vaknade kvart över 6 och så fick pappa gå upp o byta. Sen somnade han om och sov till över 9. Så vi hann inte med babysången även om vi hade velat. Men med tanke på hans mage så var det bäst att stanna hemma ifall han smittar.

Undrar om det är magsjuka eller om jag råkade krydda hans mat med lite för mycket curry igår. Hoppas på det senare eftersom vi åker till Sthlm imorrn. Jag o Elliot ska hälsa på släkten o mina vänner däruppe. Pappa får stanna hemma.

Men trots den dåliga magen så är Elliot på bra humör och vi har tagit en löprunda med vagnen och promenerat lite i solen. Nu har han nyss ätit lunch och nu sover han middag. Hoppas på ett långt sovpass så vi slipper natta honom en gång till idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar