Lilypie First Birthday tickers

fredag 3 februari 2012

Träning och misslyckande

Idag är det superfint väder, kallt men superfint. Under dagen så började temperaturen utanför fönstret gå upp mot -3 grader och jag tänkte att jag skulel byta om till löparkläder. Stoppa Elliot i vagnen och ta en rund, förbi centrum och hämta ut paket och sen hem.

Problem 1: Få på Elliot kläder. Slutade med raggsockor, fleece, jacka, mössa och tunna vantar. Tanken var att han skulle ha overallen och tjocka vantar, men men.

Problem 2: Runtastic krånglade och jag visste inte om det mätte tid/hastighet/sträcka eller inte. Är ju inte roligt att springa om man inte vet hur bra det går. Ville även förbättra tid och avstånd från senaste löpturen med vagnen.

Problem 3: Det var sjukt kallt ute. Termometern hemma måste ha stått i solen frö några -3 grader var dte inte. Snarare - 10 grader. Öronen frös, benen frös och hela jag frös trots mössa, vantar och flera lager kläder. Elliot stackaren blev alldeles röd om näsan.

Resultat: Löpturen blev endast ned till centrum. Kort med andra ord. Sen så hämtade vi paketet och promenerade en bit. Alldeles för kallt. Så jag gjorde en omgång huvudräknad tabataintervall på hemvägen, springa 20 sek och gå 10 sek. Självklart råkade det alltid bli springa i uppförsbackar och nedförsbackar och gå på det plana. Tungt med vagnen men pulsen gick upp och det var väl meningen. Trots att planen var en lång löptur i det fina vädret så fick jag i alla fall komma ut lite. Jag är nöjd, hade såklart varit nöjdare om jag hållt mig till originalplanen.

Lite senare kör jag lite styrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar