Lilypie First Birthday tickers

lördag 11 februari 2012

Eget rum

Ja nu är den stora dagen här. Elliot ska sova i sitt egna rum. Imorse när vi kom hem från babysimmet var Elliot nästan sovande. Han fick dock vara vaken en liten stund. Jag och Micke skulle nämligen möblera om först. In med spjälsängen i Elliots rum och sen fick han vila. Någon eftermiddagsvila har vi dock inte fått till. Micke var iväg o tvättade bilarna i flera timmar så jag skulel få Elliot att sova. Gick sådär. Han bara skrek och jag vet inte riktigt om det var för att det var ett nytt rum eller om han inte var tillräckligt trött.

Han har kommit i den åldern att två vilor per dag är lite mycket, han tar god tid på sig att somna andra gången och kan lätt hålla sig vaken till efter 11 på förmiddagen. Dock så är en vila inte tillräckligt eftersom han oftast bara sover en timme. Men eftersom jag inte fick honom att sova idag så bestämde vi att från och med imorrn ska han bara vila en gång. Det blir efter lunch vid 11.30-12 så det blir ungefär som på dagis. Så nu ska det bli spännande hur det går.

Det ska även bli spännande att se hur natten går. Första natten i eget rum. Han har de senaste dagarna sovit jättedåligt och velat sova hos oss. Han har fått ligga på sin kudde bredvid mig och jag har flyttat nån cm ifrån och han har kommit efter. Han ville nämligen ligga på mig i princip. Men jag hoppas att eget rum gör att han inte störs av oss och att han då börjar sova bättre igen. Håll alla tummar och tår nu för att natten blir toppen!

Han är iaf tyst därinne nu. Det bådar gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar