Lilypie First Birthday tickers

torsdag 23 februari 2012

Inskolnings problem

Inskolningen går framåt men jag hade mina tvivel igår. Det är en så kallad föräldra aktiv inskolning vilket innebär att jag ska vara med två hela dagar och sen lämna lite längre för varje dag. Jag ska även göra allt med Elliot, klä på, mata, byta på etc. Igår skulle jag lämna vid halv 10 och sen komma tillbaka innan lunch. Det hade gått bra, men han var ledsen när jag gick. Sen skulle jag lämna över maten idag. Men igår eftermiddag tyckte dom att vi bara skulle lämna samma tid som igår och inte över maten. Fick lite panik om vi bara ska göra så korta sekvenser att Elliot inte kommer vara inskolad till nästa vecka. Kändes också som om dom inte pratade så mycket med honom och lockade in honom i leken. Så igår kväll bestämde jag mig för att jag skulle prata med dom och vara lite mer i bakgrunden.

Men det var som om dom läste mina tankar. Jag satt mest på mitt hörn idag och lät dom ta över lite mer. Gick bra vid fruktstunden. Sen skulle vi gå ut och när Elliot var placerad i sandlådan skulle jag gå och komma tillbaka efter maten.

Så nu är jag tillbaka och det hade gått helt ok. Han hade varit ledsen först men sen blivit tyst. Sen så blev han ledsen när dom skulle in igen. Vid lunchen hade han inte velat äta och han såg trött ut så dom hade lagt honom och han somnade direkt och sov när jag kom hit.

Nu är det bara en sak till jag har tänkt på. Hur lite dom får i mellis. En halv lingongrova! Alldeles för lite. I tisdags fick dom dock limpmackor i tre bitar och Elliot åt tre stycken (en hel). Igår var det en halv lingongrova igen som kompletterades med äppeljuice och digistive kex. Trodde det skulle vara sockerfritt. Ibland får de kräm också. Tycker att juice, kakor och kräm inte är nåt man ger till mellis till en ettåring. Bättre med smörgås och mjölk, tills de är mätta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar