Lilypie First Birthday tickers

fredag 17 februari 2012

Läkaren

Igår var jag hos läkaren för att titta på mitt födelsemärke som hade vuxit. Tydligen var det inget födelsemärke utan en hudflärp. Men det skulle likaväl tas bort för det. Elliot drog i den så det var inte så roligt. Bedövning fick jag och sen fem minuter senare skar hon bort den. Medans bedövningen verkade visade sköterskan mig ett typ av plåster dom skulle sätta på som såg ut som ett sånt där plåster som håller ihop sår. Hon sa att det skulle sitta så länge som möjligt.

När läkaren kom in och gjorde sitt jobb och sen plåstrade om så var inte sköterskan där. Jag fick ett annat typ av plåster, ett större förbandsplåster som bara skyddar såret, inte håller ihop nånting. Läkaren sa att det skulle sitta kvar en vecka. Tänkte inte så mycket på det. Igår när jag gick och la mig så hade halva plåstret lossnat och imorse låg det kvar i sängen när jag gick upp. Så mycket för att det skulle sitta en vecka.

Micke tycker jag ska åka tillbaka för att få ett nytt, men se det orkar jag inte eller har nån lust med så nu sitter det ett vanligt plåster där. Kan ju inte vara sämre än läkarens plåster i alla fall. Jag ahde ju inte ens blött ner plåstret och det lossnade, hur hade hon tänkt att dte skulle kunna sitta kvar en vecka. Hmm, undrar om det är så bra med babysim imorrn. Tål att funderas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar