Lilypie First Birthday tickers

onsdag 8 februari 2012

Intervaller

Har skrivit upp veckans träningsschema sedan tidigare och idag var det intervaller på löpbandet. Jag var inte riktigt på hugget dock. Jag satt hela eftermiddagen och försökte komma på anledningar att slippa träna elöler träna hemma och slippa köra iväg till gymmet. Men jag tog ändå mig iväg och skönt var väl det. Det var nog precis vad jag behövde efter en dag med en trött mamma och en gnällig Elliot. Tror nog att han behöver börja på dagis, kan inte roa honom hemma en hel dag.

Intervaller stod alltså på schemat. Hade googlat lite innan och fått lite tips på vad jag skulle köra. Så det blev både pyramidintervall och tabataintervall. Hade dock satt höga mål märkte jag så jag fick sänka lite på hastigheten när jag hörde hur snabbt löpbandet gick. Riktigt jobbigt var det och det har jag nog mitt tabatapass från igår att tacka för, träningsvärk i låren är dagens resultat.

Träningsrogrammet
 5 min uppvärmningsjogg på 10 km/h

Pyramidintervaller:
15 sek på 15 km/h
vila 15 sek
30 sek på 14 km/h
vila 15 sek
45 sek på 13 km/h
vila 15 sek
60 sek på 12 km/h
vila 30 sek
45 sek på 13 km/h
vila 15 sek
30 sek på 14 km/h
vila 15 sek
15 sek på 15 km/h

3 min PW på 7 km/h

Tabataintervaller
3 första omgångarna 14 km/h sen 5 omgångar på 13 km/h

Sen avslutades det hela med dagens sista plankan-pass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar