Lilypie First Birthday tickers

lördag 25 februari 2012

En sån där dag

Idag är en sån där dag då man tänker att man ska hinna med allt möjligt men av någon anledning springer dagen fram och man hinner ingenting. Alla tider och rutiner har varit helt åt skogen också. Elliot vaknade pigg och glad 6.22 idag men imorse fick Micke gå upp och leka så jag fick sova. Men dom satt i Elliots rum med öppna dörrar så jag sov rätt så dåligt. Vid 8 var det dags att gå upp och äta innan babysimmet.

Elliot var inte på hugget och ville inte dyka. Men att simma mellan mamma och pappa var roligt. Sen så somnade han i bilen på hemvägen (han som inte skulle sova förrän 1 ½ timme senare). Sen vaknade han strax före 11 och ville inte äta sin lunch utan tog pålägget från min smörgås och lite frukt. Sen åkte vi till IKEA o Stoff o Stil. Lite småsaker som skulle fixas. Elliot var dock lite konstig i magen, inte som vanligt men inte heller dålig. Men det resulterade i att två ombyten fick läggas i påsar och han fick åka hem i sin fleecejacka, mössa, strumpor, blöja och med en filt runt sig. Tokiga unge!

Väl hemma trodde vi att han ville sova men nej se det ville han inte. Så vid 18 när han la sig för natten måste han ha varit supertrött eftersom han bara sovit 40 min på hela dagen. Imorrn hoppas jag på att rutinerna blir bättre.

Jag var och handlade på eftermiddagen och jag var nog hungrig. För jag kom hem med brie, parmaskinka, marinerad parmesan och snackssalami. Trots att vi hade en trerätters planerad redan. Vi har nu ätit två rätter och är proppmätta så om vi orkar plockmaten återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar