Lilypie First Birthday tickers

måndag 13 februari 2012

Andra natten

Andra natten gick också över förväntan. Bara mamman som sovit dåligt. Jag hade de bästa förutsättningarna för en god natts sömn, gick ner och borstade tänderna strax efter 22. Släckte lampan innan kl 23 efter lite mobilsurfande. Sen så började Micke prata om sådana här världsliga saker om vad som händer om vi dör, om vi måste skriva papper, mer än dom vi redan har. Jag avsklyr att prata om sånt och om bränder innan läggdags. För jag kan INTE sova då. Jag bara tänker på hemskheter och när jag väl däckar drömmer jag dumma drömmar.  Så jag fick surfa lite mer och spela lite wordfeud innan jag kunde koppla av. Men då kunde jag minsann inte sova, tröttheten var som bortblåst.

Elliot pep till en gång men tystnade innan jag hann resa mig. Sen somnade jag väl äntligen för att vakna 02.25 av en Elliot som var ledsen. Lite klappande och omstoppande och tio minuter senare fick jag återgå till sängen. Men somna om tog en stund. Så när Elliot började prata innefrån sitt rum kl 6.10 var jag måttligt pigg. Men han var nog vrålhungrig eftersom han inte fick i sig mer än en korvbit till middag igår. Totalt vårt fel då vi glömde både matstol och sack n' seat när vi var på kalas. Sen att han fick vänta på sin mat då det inte fanns micro i kombination med alla människor gjorde att han mest satt o kladdade med min mat i mitt knä. Så aldrig mer ska han behöva äta middag sittande i mitt knä, inte det lättaste med matron då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar