Lilypie First Birthday tickers

onsdag 1 februari 2012

IKEA

Ja ni läser rätt, vi har återigen besökt det blågula varuhuset. Dock började vi dagen på Bauhaus. Elliot hade olyckligtvis hunnit somna precis i bilen och vi var tvugna att gå in på Bauhaus och köpa lister till hans rum. Så jag la honom i kundvagnen och han halvsov hela besöket. Vaknade lagom tills vi var tillbaka till bilen. In i bilen och åka den korta sträckan till IKEA.

Där var vi lite tidiga men så fort dom öppnade upp hela avruhuset så gick vi bort till byten/återköpt för att försöka köpa ny ugns och fläkt lampa. Gick sådär och även de reservdelar vi skulle ha till stolarna i vardagsrummet var borta ur sortimentet. Ja ja det får vi lösa på nåt sätt.

Vi mötte upp Sofie och Ida och vandrade runt ett tag. Sen blev det lunch och Elliot åt korv och potatis tills det nästan sprutade ur öronen på honom. Ner till tag-själv-lagret och plocka på sig allt man skulle ha och sen lasta in i bilen. Allt fick plats. Elliot var helt slut och somnade innan jag hunnit lämna parkeringen. Hemma igen lastade jag in allt, parkerade om bilen och bar in Elliot. När jag förösker smyga av overallen så vaknar han. Han har förhoppningsvis somnat om igen efter några nappletningar från min sida. Nu vill jag ha en lite paus nämligen.

Det blev lite smått och gott till Elliots rum. Bland annat nya hållare till gardinstången. Tidigare ägaren ahr målat dom både lila och vita (taskig maskering). Var dock tvungen att köpa en helt ny stång också men men. Sen fick jag även med mig en garderob och bord och stolar till Elliot. Dom ska han få i födelsedagspresent när han fyller på söndag. Kommer bli fint här i hans rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar