Lilypie First Birthday tickers

fredag 17 februari 2012

Härliga fredag!

Fredagar känns alltid speciella på något sätt. Då är vi lediga hela familjen i två hela dagar. Jag gissar på att dom kommer kännas ännu mer speciella efter den 1 mars när jag ska återgå till arbetslivet. Men det återstår att se...

Idag har vi varit på vårt "sista" besök på Hindby Öppna Förskola. Kändes lite sorgligt att en era nu är slut. Vi har gått dit regelbundet 1-2 ggr i veckan sedan Elliot var en dryg månad. Först har det mest varit för min egen skull, att få träffa andra mammor och fika medans Elliot legat i en babysitter och slumrat eller tittat på de andra barnen. Men nu på sistonde är det lika mycket för hans skull. Han älskar att leka där, med köket, på studsmattan och med bilarna. Han kryper snabbt omkring och leker med sina kompisar. Fröknarna är också sådär helt underbara att man önskar att dom jobbade på en vanlig förskola istället. Då skulle Elliot utan tvekan få gå dit. Nu är det slut för den här gången för på måndag börjar den riktiga förskolan. Men är det planeringsdagar, lediga dagar eller semester ska vi absolut försöka ta oss dit för ett besök. Annars kommer vi när nästa barn kommer.

På eftermiddagen har vi fixat lite i Elliot rum, börjat lägga fram kläder och saker som ska med på måndag. Blir till att ta med en mindre resväska nästan till förskolan. Sen har jag även tränat. Blev väldigt udda eftersom Elliot bytte humör snabbt. Tänkte först ta en löptur med vagnen men han ville inte ut. Så då började jag med lite tabataintervaller här hemma 1½ med uppvärmning och push-ups och höftlyft. Sen sprang jag en kvart med vagnen utomhus för då hade Elliot tröttnat på att jag tränade hemma. Hämtade ut ett paket på  ICA och sen lite bakintervaller, dips och bakåtutfall utomhus. Så lite träning blev det, dock vet jag inte vad den gav för resultat. Men plankan har jag självklart gjort idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar