Lilypie First Birthday tickers

lördag 11 juni 2011

Underbar natt

Vilken underbar natt vi har haft. Elliot sov från 19-01.45 o sen åt han en flaska och somnade i min famn och jag la honom i spjälsängen igen o han sov direkt fram till kl 06 tror jag då han fick komma över i vår säng o vi sov till 07 innan han ville vakna o fick lite mer mat. Det är sådana här nätter vi vill ha med ett uppvak från han går och lägger sig. Visst vill vi ju helst att han sover hela natten, men man får ta små steg.

Men det verkar i alla fall som att vi kanske inte behöver kämpa med att få honom att sova i sin säng hela natten. Han har blivit bättre på att somna om när han ätit och man kan lägga ner honom i sängen. Så när han sover bättre så sover han också lättare i sin säng. Det är ju super, slipper jag känna mig som dumma mamman som inte vill ha honom sovande på min arm. Men ett levande element är jobbigt att ha på sin arm hela natten. Men mysigt är det ju. Fast är nog bättre att han sover i sin säng redan nu för bådas skull. Ju äldre han blir desto mer vilja har han ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar