Lilypie First Birthday tickers

söndag 19 juni 2011

Dopet är över

Ja då var dopet avklarat och jag/vi är helt slut. I fredags kom de flesta hit och vi hade 8 nattgäster. Sen på lördagen var jag uppe vid halv 8. Fixa den sista såsen/röran till buffén. Packa väskor/påsar och klä om. Vid 10 var vi på församlingsgården jag, Elliot, Micke och Sanna. Elliot sov medans vi ställde i ordning borden, la på dukar och dukade fint. Vi skar upp brödet och blandade saft och laddade kaffemaskinen. Sen fick Micke gå upp igen och köra ner all mat med bilen. Sen vart det på med dopklänningen för Elliot och dopet började. Blev jättefint med tre sånger som Victoria och Olivia sjöng. Fick ju tårar i ögonen hela tiden. Sen var det även tre psalmer så det var ganska länge man fick stå där framma. Men Elliot var glad hela tiden o kräkte ner golvet en gång :-) Hoppas dopklänningen går att tvätta för det är lite kräk på den, men som tur är det ju vitt :-)

Blev supergod mat även fast jag knappt fick i mig något. Sen tårta, cupcakes, kolakakor och kanelbullar. Supergott allting men det blev mycket över. Väldigt fina presenter fick han också, kläder, böcker, en pool, skottkärra, en namnskylt och vimplar till rummet. Även den traditionella dalahästen i svart/lime/vitt med namn och födelsedagtum målat. Mamma köper alltid en sån vid dop eller första födelsedag till barnbarnen. Han fick ju även ett par supercoola adidasskor.

Sen fick vi mycket hjälp att ställa i ordning i lokalen av mina systrar. Verkligen toppen! Sen på kvällen så grillade vi här hemma och åt upp resterna av poattissallad, pastasallad och sweet chili sås. Lena hade med sig tyskt surdegsbröd och tysk skinka som vi kalasade på också. Det blev jättemycket tårta över också. Vi var nog 33 stycken, varav tre små barn, å det blev bara nån enstaka bit tagen på den andra tårtan. Kanske inte behöver göra 5 tårtor till bröllopet. Räcker nog med 4.

Inatt har vi bytt ut några nattgäster mot andra så vi har haft 7 stycken sovande här. Inatt blir det en hel del också. Men det är roligt!

Bilder kommer senare för jag måste lokalisera min kamera efter gårdagen först :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar