Lilypie First Birthday tickers

tisdag 28 juni 2011

Bilfritt område

Området vi bor i 'r ett så kallt bilfritt område. Det innebär att man INTE får köra bil till och från huset utan dessa ska parkeras i garaget eller på parkeringsplatsen. Dock får man köra upp till huset vid på- och avlastning av tunga saker.

Flera av våra grannar kör upp med sin bil dagligen, parkerar den framför huset ett bra tag, allt för en ynka matkasse etc. Vi börjar bli väldigt less på detta. Särskilt när de kör ganska fort och om nåt år kommer ju Elliot vara ute o gå här på framsidan, visserligen har vi grind, men ändå. Jag har kört upp bilen max 5 ggr sen vi flyttade hit för 1½ år sen. Då hade jag handlat tunga möbler på IKEA eller jordsäckar från bauhaus. Inte ens när jag var höggravid och hade handlat flera kassar mat eller nu när jag har barnvagn, barn och matkassar att släpa på kör jag upp.

Snart ska jag skicka arga lappar i brevlådan, för bilfritt område är faktiskt bilfritt område med vissa undantag. Inte handlar man så tunga saker varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar