Lilypie First Birthday tickers

fredag 17 juni 2011

Mycket på gång

Just nu känner jag mig helt full i huvudet. Full av information, saker som ska göras o fixas och ordnas med. Därför kanske det blir lite dålig uppdatering för jag hinner helt enkelt inte med. Imorrn ska Elliot döpas vilket innebär att huset komme rinvaderas av folk från idag till måndag. Mamma o min systerdotter Linnea kom i förrgår så igår handlade vi och köpte lite saker för att kunna fixa till dopklänningen. Mamma stod i köket hela eftermiddagen och gjorde grekiska färsbiffar och sen köttfärssås till Lasagnen vi ska bjuda på ikväll. Blir dyrt att ha dop när folk ska bo här flera dagar. På kvällen hann jag och Linnea med att fixa fyllningarna i tårtorna. Blir limemousse och jordgubbsmousse.

Idag har jag o Elliot vaknat tidigt, halv 8. Han har för övrigt sovit fram 19.30 till 5 igår natt o från 19 - 03.30 inatt. Mycket duktigt av Elliot. En tand har vi också sett komma upp0 som en liten liten vit prick, ganska långt bak på överkäken. Kanske en einstein bebis vi har som får visdomständerna först ;-) Nu sitter han här iaf och försöker bita på saker för att minska kliandet och han stoppar in den för långt in så han får kväljningar, stackarn!

Vi har iaf ätit lite frukost och tagit upp tårtbottnarna ur frysen. Fryser alltid in tårtbotten för det är så väldigt mycket enklare att dela dem då. Så det har jag precis gjort. Blir himla bra det här. Lite gröt har Elliot fått i sig också, även fast det mesta fortfarande åker ut så börjar han få in snitsen tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar