Lilypie First Birthday tickers

tisdag 7 juni 2011

Border shop

Igår hann jag inte med att skriva nåt alls, eller jag hade nog hunnit på kvällen men då var jag så trött så jag bara ville sitta framför tvn med pizzan o rabarberdrickan o halvsova. Igår packade vi iaf ihop oss hela familjen och tog bilen över bron, genom danmark o med färjan till puttgarden i Tyskland. Vi skulle nämligen handla drickan till bröllopet i augusti. Vi hade tänkt att leta upp Calles som ligger i Burg, ca 1 mil från färjan. Vi hittade inte den butiken men körde in på Scand-shop (för där stod många svenska bilar). Vi hittade vinet till förrätten, varmrätten och öl, cider o vin till kvällen och även avecen. Sen blev det lite andra flaskor hem till oss också innan vi gav oss iväg med fullastad bil tillbaka till båten.

Vi hann precis checka in så vi fick tillbaka 300 DKK för vi klarade det inom tre timmar. Skönt, fast vad ska vi med danska pengar till?

Elliot var rätt trött men fick snällt vara vaken en stund till under båtturen och han fick lite mat. Sen sov han gott hela vägen hem. Han var jättesnäll hela resan och var bara arg en gång och det var när han tyckte det var så grymt varmt. Det tyckte vi med.

Det var iaf en mysig utflykt, särksilt för mig som aldrig åkt till tyskland för att köpa alkohol. Jag är ju ganska nyinflyttad i Malmö och från Stockholm åker man inte så långt, där går man till systemet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar