Lilypie First Birthday tickers

lördag 25 juni 2011

Glad midsommar! (i efterskott)

Åh igår hade jag ju värsta planerna på att göra en fin blomsterkrans till lillkillen, ta en fin bild och lägga upp som ett glad misommar inlägg. Tänkte även berätta om våra planer för Elliots första midsommar. Men tiden blev väldigt knapp igår. Jag tror mcyekt har att göra med att jag gjorde allt och sambon mest glassade runt och inte visste vad han skulle göra. Jag hade heller inte tid att berätta för honom. Elliot sov nämligen i mitt knä till strax före 11. Sen skulle jag fixa hans smakis av palsternackspuré. Den gick inte direkt ner men så var han vrålhungrig också och ville ha flaskan eftersom palsternacka tar lååång tid att koka. Under tiden marineradejag köttet och skar grönsaker.
Jag hann med att hoppa in i duschen, klä på mig och sminka mig och sen var klockan 12.15 och vi skulle vara borta kl 13. Stress! Jag satte igång att fixa grillspetten, packa extrakläder till mig o Elliot, Elliots mat och skötväska. Micke skulle hjälpt till men han insåg att han behövde stryka Elliots kläder. Jag tyckte väl att det i sammanhanget var att felprioritera lite men men. Han var ju väldigt fin men kanske lite onödigt att stryka byxor oxh skjorta till en kille på 4,5 månader.

Kvart i ett var jag nästan färdig och vid fem i ett satt vi alla i bilen. Vi kom lite sent, jag som hatar att komma för sent, men det blev ju bra ändå. Det blev ett litet trevligt midsommarfirande på en kolonistuga mitt i Malmö med 7 vuxna och 3 barn. Sill och potatis lunch, jordgubbar och glass och sen senare på kvällen grillat med potatissallad. Det var grillspett, korv och lax. Supergott och väldigt trevligt. Men Elliot var lite kinkig, han somnade men vaknade igen efter en timme och vägrade somna om. Vi höll säkert på en timme innan stackarn somnade igen. Han var supertrött. Vi åkte hemmåt vid 23-tiden när det började bli kallt ute. Elliot fick lite mat här hemma och sen sov vi alla till halv 10 (med matpaus kl 7)

Elliot med med blomsterkransen (som blev totalt misslyckad)

Provade motorcykeln

 
Med sina fina converse skor :-)

Gladfis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar