Lilypie First Birthday tickers

måndag 13 juni 2011

Ny vecka

Måndag igen och starten på en ny vecka. Denna vecka kommer bestå av en massa bestyr. Till helgen är det ju prinsens dop och det kommer en del släkt och vänner till mig/oss från Stockholm. Då behövs ju även sovplatser och det ska grillas och ätas frukost och lunch och allt sånt där. De flesta dyker upp på fredag så nån form av middag får vi fixa då, har funderat på typ spaghetti och köttfärssås eller chili con carne. Men mamma har nog bra förslag också, hon och Linnea dyker upp här på onsdag för att hjälpa till med bakning och matlagning.
Lördagen är det själva dopet så lunchen den dagen blir ju i församlinggården. Frukost är det några som ska äta här också såklart. Men några bor på hotell och får frukost där.

Sen på kvä'llen tänkte vi fixa lite grillkväll här hemma. Blir väl lite korv, främst till Stella, fläskkarré kanske, goda såser, sallad och färsk potatis. Sen på söndag är det frukost och lunch igen innan Sanna hennes familj åker hem. Men då kommer mamma och pappa och lena och barnen att sova här en natt till så det blir nog god middag då också.

Kommer bli mycket att göra men åh så roligt! Ska bli extra roligt att träffa Lena o barnen också (min syster som bor i Berlin o hennes Lukas och Elin). Dem har jag ju inte träffat sen augusti förra året och dem har inte hunnit träffa min lilla prins heller.

Men eftersom det kommer bli fullt hus i helgen så börjar jag förbereda redan nu. Idag ska en tårtbotten bakas och kanelbullar. Jag ska även bättra på färgen på soffbordet (men det får vänta tills Elliot behagar sova middag) och jag har börjat tvätta sofföverdraget. Jag älskar att göra fint och fixa innan det kommer folk. Hoppas målaren hinner klart med huset också.

Sen ska dopservetterna stämplas o fixas klart. Sen är nog allt fixat. Ska bli skönt med lite hjälp här hemma på onsdag och Elliot kommer älska att kunna mysa med Linnea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar