Lilypie First Birthday tickers

fredag 10 juni 2011

Dagens middag

Dagens middag har precis avnjutits i sällskap av mina två älsklingar. Det blev canneloni med en fyllning av kyckling, bladspenat, matlagningsyoghurt, mozzarella, röd pesto och soltorkad tomat. Kryddat med lite vitlök. Sen la jag fyllningen i färska lasangeplattor och rullade rör av dem och hällde på bechamelsås. Riktigt mumisgt tillsammans med sallad med balsamvinäger. Som för övrigt är min salladslast. Måste alltid ha balsamvinäger.


Elliot fick lite gröt, som han försökte få i sig men det gick sådär. Ibland blir jag osäker på om det är för tidigt för honom och vi ska vänta en vecka och prova igen. Men han verkar inte tycka det är äckligt men han har inte förstått hur man ska göra. Allt åker ut igen. Men varvar man med en flaska ersättning och trycker in en sked emellanåt verkar han få i sig lite iaf. Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra. Men i helgen är det två kalas så det är tveksamt till att vi hinner med smakisar om vi ska hinna allt annat. Känns bäst att ge smakisarna hemma i lugn o ro när det går sådär.






Elliot när han åt gröt i förrgår




Nu sitter han iaf i gåstolen och tar sig fram ganska bra faktiskt. Min stora kille! Gåstolen är en favorit här hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar