Lilypie First Birthday tickers

fredag 10 juni 2011

Orolig natt

Inatt har vi sovit dåligt både jag o Elliot. Han vaknade vid strax efter 22 för sitt sista mål för dygnet. Han åt väldigt lite och sen nån halvtimme senare hör jag hur han hostar o sen kräks. Ganska rejält med "vatten"kräk. Måste ha varit så att han svalde en del poolvatten på babysimmet igår. Det var bara att sanera honom, han hade kräks i örat o byta pyjamas. Byta sängkläder o även bada lexington nallen. Sen låg han o tittade på sin sängmobil ett tag o när jag gick o la mig ville han sova bredvid mig. Men inte somnade han, han låg o tittade på mig i säkert en timme. Sen under natten har han gallskrikit så fort jag lagt ner honom från armen för att gå på toa etc. Jag som hade tänkt gå upp kl 7 för att fixa mig å sen väcka honom vid 8 innan vi skulle åka, men icke. Han vaknade samtidigt som mig. Men jag hann duscha o sånt ändå.

Sen bar det av till mazda för att lämna in bilen på service. Men innan det hann han förståss bajsa o han var inte klar när jag började byta så jag fick byta kläder också. Typiskt när man har bråttom. Men vi hann i tid och fick ut en lånebil (som för övrigt skramlade o lät som den skulle ramla ihop) o kom till och med för tidigt till öppna förskolans sommaravslutning. Där blev det sångstund o fika med glass o kakor. Mysigt. Längtar tills babycaféet sätter igång i höst igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar