Lilypie First Birthday tickers

tisdag 14 juni 2011

Stressig morgon

Usch vilken stressig morgon. Elliot sov sisådär inatt och fick för sig vid 4 att han skulle sova hos mig o han bara sparkade och slogs (inte med mening) han förzsökte nog mest klappa fint, men det gick sisådär för honom. Det hela resulterade i att jag blev arg (läs: lite irreterad av att inte få sova) o la honom bredvid mig. Då sparkade han fullt ut med både armar o ben tills han vaknade. Så höll det på ett tag tills han fick lite mer mat vid 5 (han åt kl 01 tidigare) å sen så tjuvhöll jag hans arm när han låg bredvid mig så jag kunde sova. Sen däckade han också för kl 7 när pappa gick upp så sov han sött. Jag la av honom från armen o sov till 8.45 innan jag tog en dusch. När jag var färdig hade Elliot precis slagit upp ögonen o var så glad så. Det blev påklädning och fix å sen lite frukost för herrn. Jag stjälpte i mig en kopp te eftersom vi skulle iväg kl 10.

Det tog sin lilla tid att packa ihop då jag pratade i telefon samtidigt med en kompis. Blir inte så ofta vi pratar så man måste passa på. Sen blev det en sväng förbi Mickes jobb för att hämta upp ett IKEA kvitto, fick också gå igenom väskan och se att jag verkligen hade stoppat ner en napp. Som tur var var den med, annars hade jag fått åka hem igen.

Parkerade på IKEA prick 10:30 när jag skulle träffa de andra. Problemet var bara att jag skulle lämna tillbaka servisen vi köpt. Fanns såklart inga vagnar på parkeringen men när jag lastat ut vagnen och Elliot så kom det en tjej och lastade in sina varor i bilen och då passade jag på att roffa åt mig hennes vagn så hon slapp gå tillbaka med den. Tre nummer före i byten & återköp. Tänkte att det går väl snabbt. Men icke, tog 20 min så jag blev lite sen till fikan. Men det blev trevligt ändå.

Fyra mammor o fyra små bebisar, billig lunch och fika och sedan en kort sväng på IKEA. Kollad ein lite alternativ till nya mattor i vardagsrummet. Vill fixa klart där snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar