Lilypie First Birthday tickers

torsdag 23 juni 2011

Blöjor

När Elliot föddes så köpte jag både Pampers och Libero blöjor. Jag köpte helt enkelt den sorten som jag hade en rabattkupong på. Men sen så tyckte jag att båda sorterna hade sina fördelar respektive nackdelar. Jag gillade inte det där nätet på pampers, det fastnade i rumpan på lilleman och så blev pampers väldigt tjocka och fuktiga när det var kiss i blöjan. Libero däremot kändes så hårda och obekväma att spänna fast på den lilla killen här hemma.

Nu på sistonde har det dock bara blivit Libero, lite eftersom ajg gått upp en storlek till storlek 4 och då finns det nya action som är smidagre än den tidigare blöjan. Men sen så får man ju bonus poäng med libero. Jag gillar att samla poäng så det är absolut ett plus.

Men de senaste två nätterna har blöjan läckt på vår lilla kille. Han har kissat väldigt mycket under natten och eftersom vi inte byter förrän på morgonen måste blöjan kunna hålla tätt. Ungefär samtidigt fick jag hem rabattkuponger på pampers och kollade deras hemsida. Baby-dry ska tydligen vara extra bra på natten och sen finns active fit som ska vara smidiga på dagen. Köpte därför ett paket av varje för att prova. Var ju ett tag sen jag körde med pampers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar