Lilypie First Birthday tickers

tisdag 27 september 2011

På topp?

Idag blev det en riktigt tidig morgon. 06.15 fick jag en smocka i ansiktet och en liten krbat som drog mig i håret. Vilket jäkla uppvaknande. Han blev iaf hyfsat nöjd efter sin välling men var fortfarande trött. Börjar fundera på om han är hungrig lite för tidigt, innan han sovit klart. Får ge honom lite mer mat under dagen så får vi se om det hjälper.

Vi kom 5 min sent till babysången, trots det tidiga uppvaknandet. Men det berodde främst på att vi var sena iväg eftersom min surdeg hade runnit över hela diskbänken. Så innan frukosten kunde påbörjas fick jag städa. Sen är det såklart ett "lägligt" blöjbyte sådär innan man ska iväg också. Men iväg kom vi tillslut och babysången besöktes. Det blev trevlig fika med Sofie och hennes tjejer Matilda o Ida. Ida är en dag yngre än Elliot.

En sväng till jägersro hann vi med innan lunch. Elliot sov i vagnen medans mamma sprang i butikerna för att hitta presenter till pappan. Han fyller ju 30 på torsdag. Hade egentligen velat överraska med nån weekendresa men han vägrar ju vara ledig från jobbet så det går sådär. :-) Men nåt roligt ska vi väl ändå kunna hitta på.

Efter lunchen hemma har jag maskerat kring dörrlisten på toaletten och tvättat toalettdörren med målartvätt. Ena sidan är grundmålad och jag ska fixa en del målande till innan kvällen är slut. Det är ju bra att ha en toalettdörr igen så fort som möjligt. :-) Men trots att det känns som jag inte gjort någonting har jag hunnit med mycket idag. När Elliot vaknar ska vi äta mellis o sen gå en powerwalk ner till centrum. Ska låna lite böcker/tidningar på biblioteket och lägga på ett brev. Förhoppningsvis hinner vi med lite ogräsrensning sen också, för det behövs verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar