Lilypie First Birthday tickers

torsdag 29 september 2011

Hipp hurra!

Hipp hurra för Micke idag! Idag fyller min älskade man 30 år. Så tidigt imorse (läs 6.30) smög jag mig upp för att snabbt fixa frukost innan hans väckarklocka ringde eller Elliot vaknade. Frallor med skinka och ost, juice och välling till Elliot. Sen tog jag paketen i en hand o brickan i den andra (vilken tur att Elliot inte var vaken så jag slapp bära honom också) och sjöng "ja må han leva..." Sen blev det paketöppning och frukost på sängen. Elliot tyckte nog det var mycket spännande.

Nu har han precis fått en smörgås här hemma medans jag har multi-taskat. Gett Elliot smörgås o vatten, bakat bröd, plockat ur diskmaskinen, diskat fixat thé och lite annat. Gäller att vara effektiv :-)

Dagen blir lugn, måste måla klart toalettdörren. Elliot ska vila etc. Sen ska vi iväg en sväng till bauhaus och kolla på nya handtag till toalettdörren och tvättstugedörren. En sväng förbi IKEA blir det också för att lämna tillbaka lite grejer och köpa lampor till spotbelysningen under diskbänken. Sen ska här lagas mat och städas lite eftersom Mickes föräldrar kommer hit på middag ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar