Lilypie First Birthday tickers

söndag 11 september 2011

9/11

Idag är det tio år sen 9/11. Helt otroligt att det gått tio år sen den där hemska dagen när jag precis fyllt 17 år. Jag kommer ihåg att jag hade kommit hem från skolan på eftermiddagen och fick se på tv´n vad som hade händ. Jag kunde inte riktigt förstå det, jag hade ju varit där bara i april och sett tornen stå där på nedre Manhattan. Min syster bodde i Miami och hon märkte av skillnaden i hur folk reagerade. Amerikaner är ju rätt patriotiska men i en sån här sitution förstår man verkligen det.

Dagen har dock inte bara gått åt till reflektion. Vi har gått en härlig långpromenad på förmiddagen med både regn, kyla och värmande sol. Elliot sov större delen av promenixen. Sen gav vi oss iväg till Bauhaus för att handla färg till dörrarna i hallen, de ska bli vita under veckan är det tänkt. Sen blev det en tur till IKEA o vi käkade lunch och sen handlade vi lite saker. Bland annat två stora tavelramar som Elliot ska ha i sitt rum sen till de fina plancherna han fått av Lotta i födelsepresent.

Sen hem och lägga lillfisen för att sova. Väldigt trött var han men han gnällde lite innan han somnade och sov 2½ timme!!! innan jag väckte honom. Micke o hans pappa höll på att sätta upp täckskivor i köket, äntligen eftersom vi blev klara förra sommaren. Jag passade på att spacka i trappan. Tänkte att den skulle få vit färg också. Det känns skönt att komma igång med renoveringarna. Vi har ju inte gjort så mkt sen Elliot kom till världen. Förutom att leja in en målare att måla utsidan av huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar