Lilypie First Birthday tickers

torsdag 22 september 2011

Måla

Jag håller på att förnya lite i vårt hem. Det brukar gå i perioder när jag/vi är väldigt energiska och målar och fixar och sen kommer det månader där det inte händer någonting. Oftast är tiden där det inte händer någonting mycket längre än fixar tiden. Men nu har jag lite som jag har tänkt vi ska fixa innan jul. Det är ju långt kvar men ändå så man inte kan ligga på latsidan.

  • Elliots rum ska målas, tapetseras en fondtapet och fixas en fönsterbräda. Sen ska där inredas och fixas med gardiner etc.
  • Vardagsrummet ska målas (det är vitt med en grön del, nu ska allt bli vitt). Sen ska vi byta plats på tv-hörnan och matsalsbordet. Det ska byggas sideboards av IKEA köksskåp och det ska framkallas foton (på familjen, på elliot och en bröllopsbild) och hängas upp. Där är det rätt mycckt inredningsfix men det ska bli så roligt att få det klart.
  • Valvet i trappan ner ska målas. Det måste spacklas lite först. Ev. ska vi också hinna med att måla själva trappan vit.
  • Dörrarna till toalett o tvättstuga i hallen ska målas vita och dörrkarmarna ska målas.
Det är dörrarna jag håller på med nu. Bara den ena än sålänge. Jag är nästan klar, bara en sida som ska målas igen och sen dörrkarmen. Sen måste vi köpa en ny list och spika på för det fattas en och sen nya handtag. Kommer bli så fint men det tar lite tid att måla. Särksilt när Elliot inte har varit så samarbetsvillig de senaste dagarna. Men ikväll blir det klart och nästa dörr får vänta till nästa vecka för ikväll kommer mamma och pappa hit ett par dagar. Ska bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar