Lilypie First Birthday tickers

onsdag 21 september 2011

Bärsele

Jag älskar min BabyBjörn bärsele. Trots att många tycker att BabyBjörns bärselar är otroligt dåliga för både mamman o barnet så tycker jag om min. Den är smidig och enkel att använda och Elliot älskar att sitta framvänd i den. Jag har bara en original som går upp till 10 kg och det väger han nu så jag har insett att jag måste uppdatera mig. Jag vill främst ha en bärsele för att kunna bära Elliot när jag flyger själv med honom eller när man ska på resor till och från transferbuss etc. och när vi handlar mat.

Jag har tittat både på Ergo baby och BabyBjörn comfort carrier. Både är rätt dyra men så hittade jag en fejk variant av Ergo baby på tradera. Har funkat ok men spännena är lite korta så den är inte lika bekväm som en riktig Ergo baby. Nackdelen med ergon är ju dock att man inte kan ha barnet framvänd vilket brukar vara poppis. Det kan man med BabyBjörn comfort carrier.

Men nu har jag äntligen bestämt mig, med stor hjälp av Lofsan(http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/). Hon har nämligen båda bärselarna och ska man bara välja en så skulle hon rekommendera BabyBjörnen. Så då blir det en sån och jag är nöjd med mitt val, älskar ju att de är så smidiga. Så nu gäller det att hitta ett bra ställe att köpa ifrån bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar