Lilypie First Birthday tickers

lördag 17 september 2011

Loppis och kanelbullebak

Knappt halva dagen har gått och vi har hunnit med mycket. Vår samfällighet har städdag så Micke är där och hjälper till. Eftersom Elliot inte riktigt kan vara med så fick jag vara frivillig att ta hand om honom. :-)
Så vi gick en förmiddagspromenad efter hans förmiddagsvila. Svängde förbi loppisen som var vid sockerbruksgården. Fyndade en leksak som låter och en sack n' seat för totalt 100 kr. Jag är nöjd och säljarna är nog nöjda. Jag är dålig på att pruta innan jag kommer in i det men jag gillade priserna så då behövdes det inte prutas. Men såhär i efterhand kan jag ångra att jag inte köpte en babybjörn potta. Men men, det blir väl fler tillfällen. Kanske imorgon i folkets park?
Annars får jag hålla mig till tåls tills det är loppis på Hindby Öppna Förskola den 10 oktober.

Efter loppis o promenad blev det lunch för Elliot och sen satte vi igång med bullbak. Tog en kortare paus för att äta en korv med alla duktiga som städar våran förening och sen hem igen för att lägga en trött gosse. Nu sover han och jag har bakat ut bullarna, snart ska de in i ugnen. Sen hoppas jag att Micke behagar komma hem så jag kan få åka iväg o fixa lite ärenden. Ska bland annat till systemet o fixa en flaska rött som vi ska byta mot en dubbel uppblåsbar säng imorrn. Bytessidan på facebook är grym!

1 kommentar:

  1. Åh vad gott med kanelbullar! jag har funderat på att baka bullar ett tag nu..Men det har varit en massa som kommit i vägen. Men nu fick jag lite mer kraft efter ditt inlägg! =)

    SvaraRadera