Lilypie First Birthday tickers

onsdag 27 juli 2011

Sova hela natten

Det finns ju en speciell ku som heter sova hela natten-kuren som en viss Anna Wahlgren har förespråkat. Jag är inte så positivt inställd till henne då man läst en del negativt. Jag vill heller inte att Elliot ska behöva skrika. Men vi måste hitta vår egen sova hela natten kur iaf. Inatt hade jag flyttat spjälisen längre bort, funkade bra. Enklare att söva om honom då jag var tvungen att stå upp istället för att sitta i sängen. Somnade för natten vid 19, ersättning vid 22.30. Kl 2.30 så krånglade han lite, i med nappen och jag sprang på toa. Vid 02.45, i med nappen igen och klappa, gunga sängen och så till ca 03.05. Då sov vi igen till ca 04.10. Provade söva honom i ca 10 min men blev lat och han fick sova hos oss. Vid 05 försökte jag lägga över honom i spjälisen men han vaknade till så han fick sova hos oss tills vi vaknade vid 07.45. Målet är att han ska sova i sin säng till åtminstonde kl 7. Ska googla på lite tips så fort lilleman somnar för sin förmiddagsvila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar