Lilypie First Birthday tickers

torsdag 14 juli 2011

Fullt upp

De senaste dagarna har det verkligen varit fullt upp. Min pappa kom ner till skåne för en dryg vecka sen och sedan kom min syster med sin yngsta dit i tre nätter också. Så det var fullt upp med att blåsa upp barnpool, ta fram wii spel, fixa mat och gå på stan. I måndags åkte jag o två andra tjejer från mammagruppen och Elliot till Ullared för en heldags shopping. Elliot skötte sig fint och var nöjd och glad nästan hela tiden. Bilresan dit och hem gick också bra. Men han skrek i 20 min på slutet av hemvägen eftersom han var så varm i bilstolen. Men bara han fick lufta sig lite blev det bra. Sen igår packade jag och pappa in oss i hans bil med Elliot, barnvagn, väskor, brudklänning och kostym. Vi åkte vid halv 10 och efter två stop så kom vi fram till Hässelby kl 17.

Idag har mamma jag och Elliot varit på IKEA och köpt en barnstol och badbalja. Elliot gillar inte att bada i diskbänken för då kan han inte ligga ner i vattnet. Barnstol finns redan här men han sitter så dåligt i den att det är svårt för honom att äta. Så en antilop barnstol blev det och en badbalja. Baljan har invigits idag och det plaskades hej vilt i bassängen både sittande och liggande. Jag blev alldeles blöt.

Sen blev det en liten 5 km löptur för mig när Elliot hade somnat.Men när jag kom tillbaka satt han framför tvn med de andra. De hade inte fått honom att somna om när han hade vaknat till. Oh well, hans osmnade snabbt om sen efter en liten slurk ersättning till. Inatt få han därför ännu mindre ersättning så att vi nån gång blir av med nattmålet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar