måndag 31 oktober 2011
Nu är den här!
Nu är den här, min fina nya telefon. Så snart den lilla terroristen här hemma somnat så ska jag öppna det lilla paketet och kolal på min nya leksak. Micke trodde nog att han skulle få pilla med den för att lära mig allt det tekninska. Men det får han inte, för så jäkla blond är jag inte att jag inte förstår mig på en telefon. Är för övrigt ganska tekniskt lagd.
Happy Halloween
Ja idag är det Halloween. En högtid som jag alltid har gillat. När jag var liten bodde vi nämligen grannar med en familj där mamman är amerikan. Pappan hade även en son som var lika gammal som mig. Så varje år blev vi inbjudna dit på halloween fest med lekar, film och god mat. Pumpkin pie and green bean casserole var nog mina favoriter. Självklart var både jag och mamma och pappa utklädda. Hur roligt som helst.
I år blir det dock inget speciellt firande. Elliot är lite för liten. Men nästa år ska vi göra en pumpalykta. Har i alla fall laddat upp med lite godis här hemma, inte mkt men lite, ifall det kommer några spöken ikväll.
I år blir det dock inget speciellt firande. Elliot är lite för liten. Men nästa år ska vi göra en pumpalykta. Har i alla fall laddat upp med lite godis här hemma, inte mkt men lite, ifall det kommer några spöken ikväll.
Vintertid
Ja drygt ett dygn har passerat sen vi vred tillbaka klockan. Igår tyckte jag att Elliot vaknade rätt bra tid och sov första vilan helt perfekt enligt de vanliga tiderna. Men han var trött och hade svårt att koppla av så det blev tre små korta vilor. Dock somnade han för natten vid 19 så det var helt ok ändå. Inatt har han dock sovit oroligt. Vid tre bökade han runt för fullt och gnällde om vartannat. Så har det varit ända fram till 5.30 när han började skrika till rejält tidvis. Vi föräldrar var inte så sugna på att gå upp. Men efter välling var han fortfarande gnällig så jag smetade på bonjela (gele man sätter på tandköttet när det gör ont) och han blev genast lugnare. Så det kanske är därför han var så gnällig igår, tänder o inte vintertid.
Dagen har precis börjat för vissa, kanske inte ännu för andra. Vi har hunnit med frukost med pappa och lite lek. Jag sitter nu med en stor kopp the och njuter av att Elliot leker lite själv. För snart är det nog slut med det. Men då tänkte jag sätta honom i babysittern o ta en dusch. I eftermiddag ska vi till öppna förskolan men innan dess m¨åste vi nog göra nåt. För jag har svårt att få tålamod att bara vara hemma när Elliot är gnällig.
Dagen har precis börjat för vissa, kanske inte ännu för andra. Vi har hunnit med frukost med pappa och lite lek. Jag sitter nu med en stor kopp the och njuter av att Elliot leker lite själv. För snart är det nog slut med det. Men då tänkte jag sätta honom i babysittern o ta en dusch. I eftermiddag ska vi till öppna förskolan men innan dess m¨åste vi nog göra nåt. För jag har svårt att få tålamod att bara vara hemma när Elliot är gnällig.
söndag 30 oktober 2011
Ur fas
Vet inte om det är den dåliga sömnen inatt, vintertiden eller tänder som stör. Men nåt är det för Elliot är riktigt ur fas idag. Tre korta sov perioder varav jag fick sätta honom i babysittern o gunga honom till sömns sista gången vid 16-tiden. Så sent sover han nästan aldrig middag men han var ju Mr gnäll så vi var tvugna. Sen fick han grötmiddag och har varit gnällig sen dess. Så nu har han precis badat och ska få lite välling o pyjamas o sen få sova. Äntligen säger nog vi alla tre. Jag o Micke är ju rätt trötta också efter natten o ser fram emot att slänga oss i soffan.
Varning för barn
idag besökte hela familjen W mässan varning för barn. Jag hade inte lika förväntningar som jag hade haft om jag gått på underbara barn-mässan. Men det var faktiskt ganska lamt. Lite utställare, även om det var många bra. Men jag vill ha mer! För 120 kr vill man gärna gå runt längre än 1 timme. För det var ungefär så länge vi var där inne och då kollade vi alla montrar och pratade rätt länge med vissa. Vi fick mest reklamlappar och infoblad men även två par strumpor o en haklapp med XXXLutz på. Jättefula men haklappen var mjuk o skön. Haklappar går även åt i det här hemmet. Strumporna får nog bli reservstrumpor här hemma. Jag hade förväntat mig så mycket mer. Men nästa år ska jag garanterat ta mig upp till Stockholm och gå på underbara barn mässan istället. Man hör ju bara på namnet att där gillar de barn mer än här nere. varning för barn låter ju nästan som det är jobbigt med barn ;-)
Nytt projekt
Idag har jag fått ett nytt projekt. Köpte en begagnad tripp trapp trull stol på facebook loppis sidan idag för 150 kr. Lite småsliten. Men det gör mig ingenting. Jag har nämligen tänk att slipa den och måla den vit. Sen tänkte jag även byta ut läderremmen på sitsen till en svart. Den som var med var rätt så sliten. Eftersom vårt kök är svart och vitt så kommer matstolen bli perfekt där sen. Det är heller ingen brådska då han nog sitter bättre på en sån stol ju äldra han blir. Vi har ju redan en matstol från IKEA nu.
lördag 29 oktober 2011
Varmblodad?
Elliot verkar vara varmblodad av sig. Han HATAR att klä på sig, skriker så fort jackan eller skorna ska på. Overall eller täckbyxor ska man bara försöka sparka av. Men skor måste han ha för har han bara strumpor eller sockor så åker de av illa kvickt i bilen och tuggas på. Sen när man ska ut i kylan så är de blöta och kalla så man kan inte sätta dem på foten igen. Så häromdagen hade han boots över strumporna. Tydligen inga bra eftersom han lyckades sparka av dem hela tiden och äta på strumpan. Så när vi skulle ut igen fick han ha bara boots på ena foten utan strumpa. Sen la jag in foten under åkpåsen. Direkt när vi kommer ut sparkar han av sig skon, drar ut den nakna foten ur åkpåsen och blir arg när jag försöker lägga tillbaka den. Barfota kan man ju inte vara på hösten men jag har en envis son.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



