Lilypie First Birthday tickers

torsdag 1 mars 2012

1 mars och nytt jobb

Idag är det första mars och det innebär att vintern är över och våren är på intågande. Det kändes verkligen idag då det var säkert upp emot tio plusgrader och sol på eftermiddagen när jag skulle åka hem. Hoppas på en varm och skön vår snart eftersom Elliots overall börjar bli lite liten.

1 mars är inte bara starten på våren i år utan även den första dagen på mitt nya jobb. Det var med blandade känslor jag åkte till jobbet. Tårarna brände bakom ögonlocken och jag tänkted på min lilla skrutt hela resan in till stan. Men jag vet ju att han bara blir ledsen först och att det snabbt går över. Men usch så jobbigt det var.

Jag kom ganska direkt till 8.30 och vi blev mötta av våra faddrar. Min fadder har jobbat 5 månader på domstolen så egentligen har jag jobbat mer men hon kan ju rutinerna här bättre. Jag fick ett rum tillsammans med en föredragande. Jag ska dela rum med honom i en månad innan jag får ett annat rum. Sen var det möten efter möten. Vi har träffat vaktmästar, IT-ansvariga, lagmannen och administrativ personal. Mycket information och mycket papper. På eftermiddagen fick jag även en bunt mål. Socialförsäkringsmål. Jag kan verkligen ingenting om det så imorrn bitti när jag kommer till jobbet ska jag börja förkovra mig. Lunch tillsammans med alla notarier blev det också på Rådhuskällaren. Åh det känns så bra att börja jobba igen och jag har redan kurser och olika arbetsuppgifter inbokade. Kommer bli bra det här. Men oj vad jag kommer sakna min lilla prins. Men imorrn är det fredag och sen får vi hela helgen tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar