Lilypie First Birthday tickers

fredag 2 mars 2012

Sol, sol strålande sol

Fredag, äntligen fredag! Så kan man med gott samvete säga nu när man arbetar. Dagen började tidigt och nu är jag ganska trött efter en jobbdag, dagishämtning, matlagning och lek med lillbus. Att Elliot gallskrek mitt i natten några gånger gjorde ju sitt också.

6.50 checkade jag in på jobbet imorse och det var lugnt och skönt. Hann med en del innan första utbildningen starta vid 8.30. Sen var det utbildning både för och eftermiddag och sen rundvandring och fika och sen var det dags för mig att bege mig hem. Skön känsla att vänta på bussen i ett soligt Malmö när klockan bara är strax efter 15 och man är på väg hem. När jag kom till dagis var barnen utomhus. Elliot satt i en vagn och tittade. När han såg mig blev han lite gnällig men tydligen ahde det gått jättebra idag. Han var visserligen väldigt ledsen när Micke lämnade honom imorse. jag är så glad att jag slipper lämna, hade aldrig klarat det. Men sen hade det släppt. Idag hade dom firat alla barn som fyllt år i februari och däribland Elliot. Hela dagiset hade varit i deras gymnastiksal och Elliot hade suttit tryggt hos fröken när barnen dansade runt. Både lunch och mellis hade han ätit bra och även sovit gott. SÅ det känns så skönt att det ändå går så bra som det gör. Sen att vi som senast kommer hämta honom vid 16 gör ju att det känns ok. Det är ju skönt för mig att komma ut och jobba också. Kommer bli en händelserik vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar