Lilypie First Birthday tickers

onsdag 17 augusti 2011

Vart tog min lilla bebis vägen?

Elliot har blivit så stor. Han är ju snart 6½ månad. Han sitter själv, han äter mat och har slutat med ersättning nästahn helt, ha ålar sig fram på golvet och rullar omkring. Han är verkligen som en liten pojke. Men den största förändringen hitills kom igår. När jag bytta från liggdel till sittdel på vagnen.

Hade tänkt byta vid 6 månader men behöll liggdelen lite längre så han kunde sova i den på bröllopet. Sen hann jag inte riktigt med i måndags eller igår fm. Så jag tänkte att han ändå satt rätt bgra i liggdelen och han soverf ju så bra där. Mern sen så läste jag att man ska byta till sittdel när barnet kan sitta och man ska inte ha kvar liggdelen när de väger över 9 kg. Elliot kan sitta sen en månad tillbaka och han bör väga över 9 kg eftersom han vägde 8,8 vid 5 månader.

Så det var bara att byta, känns vemodigt och han såg verkligen ut som en liten liten plutt i vagnen. Men det går ju frammåt med utvecklingen för honom och då ska väl jag inte stå i vägen för det. Vagnen som sittvagn verkar super också. Nu kommer man åt varukorgen bättre och den har tre lägen. Perfekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar