Lilypie First Birthday tickers

tisdag 16 augusti 2011

Nu är vi gifta!

Jag har haft sjukt dålig tid till att blogga de senaste dagarna. Men så blir det när man gifter sig kan jag säga. Dagen innan ägnade vi fem timmar till att ställa i ordning borden, duka, ta dit all dricka och tårtorna, putsa alla bestick och glas som hade vattenfläckar etc. Sen så fick vi såklart ändra bordsplaceringen en aning då vi hade några sjukdomsfall. Men allt blev superlyckat och vi är nu man och fru.

Dagen D började tidigt eftersom Elliot började böka runt redan vid 6. Vid strax efter 7 fixade jag välling och klev upp. Sen var det frukost för alla och Micke duschade och fixade till sig. Sen fick jag skjuts till frisören och Micke checkade in oss på hotellet. Blev snabbhandling på dressman och Åhlens innan jag blev hämtad efter frisörbesöket. Lunch till Elliot och oss andra samtidigt som jag sminkade mig. Sen kom brudbuketten och därefter var det dags att klä på sig. Blev superbra, klänningen kunde varit nån cm kortare bara. Vänta på att Elliot skulle vakna och klä på honom. In i bilen till fotograferingen. Snabbt mellan olika poser innan vi fick hoppa in i bilen igen och skynda oss till kyrkan. Lång väntan innan vi fick gå in eftersom organisten spelade final countdown lite längre än planerat. Sen hela vigseln och sedan var allt klart. Mycket tidigare än beräknat. Bussen kom dock i god tid så folk kunde kliva in och vi tog pappas bil till festlokalen. Gruppfoton och annat så personalen hann förbereda sig (vi var ju tidiga).

Bubbel och sedan middag. Elliot satt på kungasätet mellan oss och hade det trevligt fram tills halva varmrätten. Sen blev han trött och tillslut somnade han. Vi bar upp honom på övervåningen och festen fortsatte till strax efter 01. Sen städning och en tur till hotellet. Elliot fick följa med oss. Mor och farföräldrar var ju lite dragna så det kändes bäst så. Han somnade om efter en flaska ersättning och vi hoppas i badet. Kort bad medans jag redde ut håret och sen däckade vi i sängen. Elliot vaknade vid 8-tiden och fick leka i vår säng en stund. Han somnade lägligt tills frukosten kom till rummet vid 10 och det var presentöppning. Fina paket och mycket pengar till en resa.

Otroligt lyckad dag och nu väntar vi bara på fotografens bilder eftersom vi inte tog några egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar